29 September 2010

Janji

Hari jumaat ini sungguh penuh xtviti sampai yang aku kena buat sehingga aku mengiya kan apa yang orang ajak. Bila fikir-fikir balik,rumahnya jadual aku sudah clash. Janji dengan kawan aku sewaktu puasa dahulu pn aku boleh lupa. Hoho...

Janji no. 1 : Pada puasa itu hari, aku ada janji dengan kawan aku untuk menghadiri mejlis perkahwinan dia pada hari jumaat ini, 1 / 10 / 2010. Namun boleh lak aku terlupa. Seb baik ilah kawan aku tolong ingatkan aku coz aku igt nak pergi dengan dia akan majlis perkahwinan dia. So kebetulan ilah dapat cuti seminggu mulai esok, so apa lagi, planning ng dia untuk beli apa. Aku planning beli jek cadar, tp dengan syarat dia yang balutkan hadiah tu. Hihihi...

Janji no. 2 : Hari Isnin baru-baru ini, Mok adek,tauke kafe kat site aku mengajak aku pergi mandi kat jeram pada hari Jumaat ini, 1 /10 / 2010. Belah pagi @ petang aku tak sure lagi. Tapi nampak gaya cm petang jek. Kalau pagi cm tak sempat jek. Hehe. Dia kata klu aku pergi, aku boleh tumpangkan kak long ng kete aku. Haha,saje jek Mok adek nie kacau aku. Haha...tp sebenarnya aku takut gak ng kak long. Tak penah senyum ng aku,apa lagi sengih. Haha. Tadi mak kak long bekerja kat site cafe aku. Time nak makan tengahari tadi, kebetulan kawan2 dia bubuh nasi banyak,tinggi menggunung. So semua pakat gelak laa kat mak kak long neh. Kebetulan aku pn baru nak makan tadi. So mak kak long kata " Malu lak dengan menantu nih makan banyak" Habis semua orang kat kedai tadi gelakkan aku. Orang yg tengah main haji pn gelakkan aku. Malu habis aku. Hahah... Tp sedap lak rasa cm tu. mak dh approve,tp anak,aku tak kisah. Jangan paksa sudah. Hehe

Janji no. 3 : Hari selasa itu hari, abg aku call aku mintak tolong pergi KL hari Jumaat ini beli barang komputer, semua dia support termasuk tiket bas. Tapi yang agak mengecewakan aku pergi dengan bas. Agak kecewa sikit laa bila kata pergi ng bas. Kalau pergi dengan keretapi boleh tahan lagi. Mana taknya,kalau pergi dengan Bas, mesti penat gilew. Lepas tu terus pergi ke Lowyat beli barang. Sudah beli barang2 komputer dia, terus balik pada malam tu jugak. Aku fikir-fikir balik, gilew penat. Nak tunggu lowyat bukak lagi, nak bawak barang dia yg banyak lagi. Kalau pergi dengan keretapi,sedap sikit nak tido on the way perjalanan. So last-last2,tadi aku call abg aku xdapat pergi kerana aku kena kerja hari Jumaat ini. So dia pn kata tak pe lah. Maybe next week. Huhuhu...

So janji no 1,memang aku kena pergi. Tapi takut mok adek kecewa lak coz banyak kali aku decline pelawaan dia. Tengok lah cm mana nanti. Huhuhu

No comments: