18 July 2007

A quite Long Journey

Hmm…minggu ini aku berjalan jauh jgk lah..mula-mula pergi Terengganu kemudian disambung pergi ke KL..penat jgk…

15/7 iaitu ari Ahad,aku follow ayah aku pergi Terengganu coz dia ada mesyuarat Agung persatuan dia.Dammit aku jgk kena jadi driver…tp terasa berbaloi lah pulak coz dapat menginap kat hotel ditepi pantai iaitu hotel Primula.Then dapat bilik yang mengadap pantai…Best siot pemandangan tepi pantai.Akunya bilik tingkat 9 daripada 12 tingkat…best jgk lah…Aku sampai kat hotel tu dalam pukul 3.30ptg laa. Apabila sampai aku terus gi check in kat bilik…Berehat jap kemudian pada pukul 5.30ptg aku pergi lah pantai…jalan2 kat pantai…Best jgk jalan2 kat tepi pantai,dh lama tak jalan2 tepi pantai sorang2..hehe..then terjumpa laa beberapa couple yg dok tepi pantai yg tgh bt projek..entah projek apa laa diaorg bt.Hehe…


Pemandangan Tepi Pantai...

Another View From Hotel


Swimming Pool,Nak zoom lagi dh tak boleh dh...

Best view dari sini


Ini view sebahagian dari bandar Terengganu

Then malam tu,bahagian yg paling best…makan besar a.k.a makan secara buffe.Aku melantak sepenuh hati aku.Aku ambil lauk daging berempah,ikan kering, sotong,sayur.Itu satu pinggang, satu pinggang lagi hanya untuk nasi…pergh,penuh perut lepas tu.Lepas makan nasi aku cari desset pulak,aku bantai kek coklat 5 jenis..semua kek coklat sama jek,Cuma hiasan yg kat atas tu jek lain.Best giler..then sebelum mengakhiri makan malam,aku makan tembikai atau org Kelantan panggil timun merah…Itu pn aku bantai kat2 10 keping…Best…then balik tido..

Pada keesokkan hari pulak aku terpaksa laa balik KB coz pada malam tu aku nak kena naik bas pergi KL pulak.Nak kena temankan abg aku balik kb.Dia tkt tak larat bwk kete sesorang balik KB. Apa pn aku sempat laa breakfast kat hotel tu…nak kata breakfast tak jgk,coz byk jgk laa aku makan..hehe…nama lagi makan free..apa lagi,makan sampai penuh perut laa walaupn nasi lemak jek. Kemudian balik bilik sambung tido pulak..hehe.Dalam pkl 11 gitu aku kuar dengan adik angkat aku yg tak pernah berjumpa sejak berkawan 5 tahun.Ini lah pertama kali berjumpa dengannya.Dia yg tlg beli tiket dan sebagainya,belanja dia makan A&W dan cuci mata jap kat Bandar Terengganu.hehe..Then dlm pkl 2.45 aku naik laa bas balik KB,sampai kat rumah dlm pkl 5.45 cm tu lah…

Kemudian berehat kejap dan packing barang untuk naik bas pkl 9pm pada 16/7 pulak…So sampai 17/7 pagi tu lah,then abg aku dtg ambil aku kat stesen komuter kat Sungai Buluh.Si Bala tak percaya aku ada kat Sg. Buluh…hehe…Kemudian aku bertolak dari Sg Buluh balik ke KB pada pukul 9.45 dan sampai kat rumah pada pukul 3.45 something like that lah…

On the way balik Kb terserempak laa dengan xcident diantara kete dengan moto.Moto tu dipandu oleh budak2 sekolah. Nasib baik laa budak tu tercampak coz moto diaorg tu diseret oleh kete tu dlm 5 meter.Kalau diaorg kena seret skali mmg parah laa budak2 tu…

No comments: