02 July 2007

Short Sem

Semasa short sem nie yg best….satu subject jek,class 2x seminggu,lepas tu dh boleh gi enjoy…pergh.Best giler. Short sem kat unisel hanya 2 bulan sahaja,so class ada laa dlm 8 class…tp 1st n 2nd class lecture takde.so baki 6 class,tapi class yg ke 3rd tu aku skip sbb takut takde lecture…malas nak pergi….

Sem lepas kitaorg ambil subject Civil Works Project.Bt project jek,takde final xm.Best,tak payah nak pening-pening kepala. Lagi best bila dapat satu group ng otai-otai. Bila satu group ng otai tak bermakna aku bersenang lenang, tp diaorg boleh ajar jgk aku bagaimana bt kerja.

Kali nie Civil Works Projeck akan mendesign Di Dewan Utama Unisel(DU). Dalam 1 group kitaorang terbahagi kepada 10 org….setiap org ada partnya,ada yg kena design road,sewage,drainage,earthworks dan pipeline. Aku punya part buat drainage,part paling susah.Aku satu group dengan Joe and Farah.

Sem ini aku dpt blaja bagaimana nak design drainage dan belaja guna autocad..belajar sendiri pakai auto cad dan di bantu oleh Mr. Bala…thanks to Mr. Bala

Kerja yg banyak menyebabkn aku agak sukar laa nak update blog nie.Org pn selalu bertanya kan aku,mana aku pergi…ini lah jawapan aku…bz mendesign project.

Pada hari sabtu 23/6/2007 ialah tarikh untuk presentation.Presentation apa yg kitaorg bt lah. Aku present cara pembahagian kawasan dimana air itu akan mengalir.ia dipanggil catchment area. Disebabkan aku dh paham apa yg aku lukis dan apa yg aku bt,Alhamdulillah aku boleh jawab semua apa yg IR tanya, joe pn sama…tp farah ada sangkut sikit bila IR tanya…mungkin dia tak berapa paham kot cara mendesign,dia hanya menghafal jalan kerja sahaja…

Sebelum bersurai kitaorang sempat bergambar dengan IR…

Dari kanan Elyn-E,CameL-C, Farah-F,IR,LinA-Li,....Luper nama, That's Me,HafiZ-H,JoE-J dan yg belakang tu,AriP-p(Last Sem,Last Subject,then training,congrats bro)

No comments: