27 June 2010

Hari Pertabalan Member-Member

2 Minggu cuti sekolah telah berlalu.Time cuti sekolah ini laa ramai yang pakat-pakat nak kawen. Kali ini aku kena 6 jemputan kawen daripada kawan2 dan sanak saudara. Mau tak kena jaga perut yang makin membesar selepas setiap kenduri kawen. Hehe... Saje jek nak share sebagai memori kawan-kawan aku yang telah ditabalkan sebagai raja sehari. Hampir semua aku sempat snap gambar diaorang kawen laa. Takde laa giler sangat nak jadi fotographer. Hehe...


Majlis pertama yang ku hadiri ialah kawan classmate aku semasa belaja kt unisel dahulu. Aku panggil dia Ichah. Nama penuh aku tak ingat sebab complicated sangat. Hehe. Untuk pengetahuan semua, kakak dia mengajar satu sekolah dengan kakak aku mengajar iaitu Sekolah Menengah Long Gafar. Yang menariknya ialah, si Ichah nie kirim kad jemputan melalui kakak dia,so kakak dia pass lah kad itu kepada kakak aku untuk bagi kepada aku. Kira satu jemputan terhormat lah jemput melalui kad, bukan SMS atau khabar melalui kawan-kawan. Hehe... Yang menariknya ialah kad aku belum terima tapi aku dah pergi kenduri. Seb baik xde security cm VVIP pass...klu tak mmg nanya laa aku xdpt masuk. Hehe. Actually dia buat kat umah dia sahaja. Hehe... Kemudian pulak, yang menarik kakak dia tak jemput lak kakak aku pergi kerumah dia makan. Hehe...Memang lawak tul lah kitaorang...Main ciku cak cm tuu..hehe


Ini pula majlis perkahwinan classmate time sekolah lak. Ini hanya gambar aku ambik kat facebook kawan dia jek. Aku ada jgk snap dlm bilik pengantin tp entah kenapa tak menjadi. So what ever lah...Janji ada...hehe



Ini pn classmate aku jugak. Tapi lagi lama,classmate time sekolah rendah. Umah dia dekat jek dengan umah aku. Hehe...budak pandai nih...


And finally my best friend wedding kt batu gajah perak...Jauh tuh. hehehe... Aku turun dari umah seawal jam 5.30am. Kemudian subuh ditengah jalan. Agak mengantuk jugak laa drive awal2. Tp aku ada air nescafe sebagai air-back supaya tidak mengantuk. Malam tu ingat tak nak pergi dah sebab jauh sangat, pastu sesorang drive pulak tu. Aku tak risau sesat ke haper sebab aku ada GPS kat N97 mini milik ayah aku,aku pinjam dari kakak aku. Hehe. Kemudian tetiba hati ini rasa gi melencong ke arah lain jek instead pergi umah kawan aku. Kemudian pagi tu pergi laa lalu ikut Gerik. Memang hajat utama nak gi Gerik jek bila dapat cuti. Kemudian tengok keadaan kalau larat baru pergi Batu Gajah. Lagipn ini 1st time aku drive seorang diri dengan jarak perjalanan yang jauh jugak laa... hehe. Sampai jek ke Gerik, dpt laa jumpa "buah cempedak diluar pagar". Kemudian gi jalan2 kejap ng dia kemudian nak ajak skali gi Batu Gajah,tp maybe mak dia risau @ dia yg risau aku tak tau laa. Takut aku kiddnap..hehe... Takpe,aku mengerti. Hehe. Kemudian terasa tak letih sangat sebab, so aku pergi jek lah batu Gajah. Memula sampai tu aku dh tersesat dh majlis, sebab majlis perkahwinan tu dekat-dekat jek. Ada 3 majlis perkahwinan disekitar umah dia. Memula aku dah tersalah majlis lah. Dimana apabila aku sampai tu tengok semua kete xde no plate kelantan e.t.c. Tengok orang sekeliling aku tak kenal jek. Dengar cara percakapan pn takde yang lorat kelantan. Aku makin pelik. Kemudian aku call kawan aku rupanya aku tersalah majlis. Hehehe...So aku pn cari2 terjumpa jugak. Seb baik tak masuk lagi dalam. Hehe...

Apa pn aku ucapkan tahnniah kepada kawan-kawan aku semua





No comments: