06 June 2010

What Happend To Our Friendship

Tibanya hari pertabalan member-member menjadi suami dan isteri kepada pasangan masing-masing. Aku bukan nak cerita tentang pasal pertabalan,cuma aku ingin meminta pendapan para bloggers kita apa yang patut dan apa yang tak patut. Ini berkenaan tentang jemputan majlis oleh orang ke-3

Al-kisahnya begini laa...aku ada laa sorang member yang akan melangsungkan perkahwinannya pada 6/6/2010. So dia mintak laa tolong aku bagitau kepada member-member sekelas supaya hadir ke majlis perkahwinannya. Just in-case ada kawan-kawan lama yang telah lost contact dia nk jemput jugak lah. Kawan aku ini ada bernama Fadzilah...betul ke nama dia nie atau nama Fadilah.Tp aku panggil Dillah jek senang...lantak lah,hehe...

Kemudian aku send laa sms kat member-member semua,ada yang kata akan pergi dan ada yang kata tak dapat pergi walaupn tak dijemput oleh tuan empunya sendiri kerana urusan peribadi.Itu tak mengape laa...

Kemudian ada sorang kawan aku nih, headclass time sekolah menengah jugak laa,terkejut gak aku dgr jawapannya. Dia kata dia tak nak pergi sebab tuan empunya tak jemput direct kepada dia. Dia kata dia malu laa sbb Dillah nie tak jemput dia,tp hanya jemput aku jek. Wahal,kawan aku dilah nie,xde contact dengan Headclass aku nih,klu ada contact tu pn wallahualam laa.

So,persoalan aku sekarang nie, kenapa jadi cm ginie? Kawan-kawan sekelas masa sekolah menengah,tp tidak mahu pergi kerana tidak dijemput secara terus...tapi kawan-kawan aku yg lain beriya-iya nak pergi walaupn dijemput oleh 3rd party. Tapi kalau tak bagitau pulak, nanti kata "Sampai hati kawen tak bagitau langsung,sampai hati tak jemput" Tapi bila dh dibagitau kemudian dijemput,kata cm tu pulak. Adakah ini alasan korang tak nak pergi kemajlis pertabalan member-member @ korang pernah suatu masa ketika dahulu ada scandal?

No comments: