23 June 2008

Start Berpantang

Apa yang aku start berpantang ini? Biasanya kalau dengar berpantang,tak boleh makan benda-benda mengarut a.k.a junk food. Tapi aku ini selalu jugak makan junk food sebab tak tau nak makan apa. Last-last aku decided berpantang dengan tidak makan nasi @ junk food dan sebagainya. Aku ikut nasihat Tok Guru aku dengan tidak makan nasi.Just makan oat pagi,tenghari dan malam. Siang makan biskut sahaja malam makan green apple.Pergh,high taste.. 2 hari aku boleh habiskan 15 biji apple ng satu pack biskut vito yg aku beli kat Tesko. Adakah itu dikatakan diet? Aku pun tak tau. Sepanjang 3 hari aku berpantang,pada hari ketiga, Tok Guru aku kata aku leh makan nasi.Fuh rasa lega sikit tapi mulut pn rasa cam tawar jek bila makan nasi walaupn lauk besh. 3 hari aku start berpantang dan ari ke4 dan seterusnya aku teruskan perjuangan aku berpantang. Hahaha

Kenapa aku nak diet? sebab aku ada darah tinggi,tapi tak kritikal sangat.Biasa-biasa sahaja. Body shape pun kurang menarik,perut pn makin membesar,tp slim...tengok shape slim,tp boroi...ahaks..cm mna tu.Aku teringat dulu time aku pergi Gym,member aku budak india kata, bahu aku memang jenis besar berbanding orang lain. Sebab itu orang tengok aku 'kasar'.

Selain itu juga,aku selalu ingat jugak dia suruh aku slimkan perut aku and sekarang baru nak start. Aku start menjadi 'kasar' time aku dok Ikram dulu. Makan sedap,lepas makan tido. Mana tak membesar perut. Tapi yang aku hairan,time aku sekolah menengah,kat rumah,lepas sahaja aku makan,aku terus tido,tak pulak membesar perut. Pelik..Hehe...Member aku yang ada kat Pahang jugak bagitau aku,time tu kalau tak silap 2004 kot. Dia kata,bila dah gemuk,susah nak kurus balik. Dan ternyata betul laa cakap dia. Hehe...Sekarang dalam process nak kurus balik..

and the most important reason is, I want to look great when my convocation in end of this year. Insyallah. So I can suprised everybody especially her,if she comes. Hehe...

3 comments:

Anonymous said...

hoooo.. terjawab puunnn status ym inchip zol akhirnya..ingtkan berpantang lepas bersalin ke hapaaa..

ZuL said...

gua lelaki..mana leh mengandung. buat org perempuan mengandung boleh laa. tapi cara pantang diaorg boleh laa diamalkan...

Anonymous said...

wow!!
slamat berusaha..
perjuangan kita serupa, hehehehe..
chaiyooo!!!!