04 March 2008

Musim Caci-Mencaci,Maki-memaki sesama Melayu

Start jek pilihan raya,bermula lah musim maki hamun sesama melayu yg dikatakan beragama Islam...Inikah Islam Hadari?inikah yang dikatakan Islam yg dibawa oleh parti perbangkang?Kedua2 parti membawa nama Islam,tp sebenarnya sakit....

Kat office aku..aku rsa cm dh naik muak,bosan bangat bila bercerita pasal politik.Politik make me sick...klu nak bercakap pasal politik,jng ckp ditempat kerja.ckp kat kedai kopi ke,dlm toilet ke.Klu nak tahu gi laa dengar ceramah politik yg disediakan dimerata tempat...

Skg aku dok bilik En. Darus jek coz dia pn tak suka berpolitik,xska ckp psl parti itu ini....tp tak tau laa dia gi mengundi atau tak...aku rasa tak gi mengundi kot...hehe...

Sick n bosan

Petang td aku gi jumpa kwn aku...gi jumpa dia arr coz ari sabtu nenek dia meninggal n aku xsempat gi melawat ari tu..so aku rasa bersalah lah pulak.Then utk menebus rasa bersalah nie,aku gi laa ambil dia kt Tanah Merah n bwk balik umah nenek dia kat Pasir Mas...igt nak dok lama2,tp tgk jam dh nak pkl 7 dh.terpaksa laa aku balik..on da way aku gi anta dia,dia ada laa cete serba sedikit kejadian yg agak mengejutkan aku...sehari selepas nenek dia meninggal,biasanya ada bt majlis tahlil utk jenazah...so ayh dia ajak laa org2 yg blaja kat pondok tu bt tahlil utk arwah..tp sorang pn tak datang sbb ayh kwn aku nie org BN....aku mmg terkejut perangai org PAS cm nie...then 2@3 ari kemudian pak saudara dia lak,bwk org2 BN...ramai lah pulak dlm 10buah kerete dtg utk tahlil arwah...isk,mmg aku xsangka org cm nie.

Igt,parti tidak boleh bwk masuk kubur...amalan kita dicatat dan dipertimbangkan diakhirat nanti samaada kita ditempatkan dineraka atau di syurga....

Kalau kita sokong BN,adakah kita akan pasti masuk neraka/syurga? dan adakah klu kita sokong Pas(pembangkang) akan masuk syurga/neraka?

Aih,aku pn xtau laa...setakat ini,takde lg aku tgk pemimpin yg cuba menyakinkan rakyat mereka dgn janji-janji yg ditaburkan...Bagi aku kelantan skg sudah banyak membangun berbanding 10 tahun dahulu.


Siapa yang akan menang? dikelantan?

P/S : Cepat laa habis pilihanraya nie....lepas tu semua sama2 mintak ampun ng ALLAH s.w.t

2 comments:

pola said...

Maka Undi lah Parti "konci" hahaha..

ZuL said...

skg aku suka dengan kelantan....separuh BA separuh BN...dahulu-kala zaman Mahathir,payah benar Kelantan nak membangun...skg bila dh kuasa dibahagi separuh2 bru kelantan ada pembangunan sedikit...n hopefully this time Pas will win dgn kemenangan tipis...