29 August 2008

Ramadan Datang Lagi

Yahoooo... ramadan datang lagi ...

Kenapa yek tahun ini rasa gembira pulak bila bulan Ramadan datang...time kecik2 bulan ramadan paling menyeksakan sebab kena pose... hehe...Al-maklum lah...time kecik lom mengerti lagi erti sebenar bulan pose ini. Tahu orang pose,kita pun pose jugak ... Itu yang jadi menyeksakan tu time kecik-kecik.

Sekarang sudah besar panjang dan mengerti apa itu bulan puasa, bagaimana berkatnya ibadat kita dibulan puasa terasa gembira dihati bila bulan puasa datang menjelma. Huhu ....

Antara xtvt dibulan puasa yang aku suka,ialah pergi sembahyang tarawikh tiap-tiap malam. Huhu. Pahala tiap-tiap malam,semua orang tahu apa pahala kalau pergi sembahyang setiap malam. Lebih-lebih lagi pada malam pertama tarawkih.

Yang ke-2 xtvt puasa yang aku suka,ialah tak makan... hehe... Nak melatih diri ini daripada menahan lapar sebab mau diet satu hal. Lepas tu,bila puasa, kurang lah duit keluar. Ada sesetgh orang kata,bulan puasa lagi banyak berbelanja dari bulan-bulan biasa. Ada jugak betul, dan ada juga kurang tepat.. hehe. Tahun lepas,rasanya memang banyak berbelanja kot. Tahun ini berazam agak duit tak banyak keluar dari masuk. Hehe...

Aku rasa itu jek lah xtvt yg aku suka sewaktu bulan puasa. Kalau ada lagi,aku add-on jek kat sinie... hehe

Apa lagi yek xtvt yang best time bulan puasa? haa....berkerja pada bulan puasa. Kenapa yek ? Sebab bagi aku,kalau buat kerja dengan perut lapar(xde lah lapar smpi lutut terasa longgar) aku leh concetrate untuk buat kerja. Huh... Aku suka berkerja dalam keadaan yang eXtream...

1 comment:

Anonymous said...

aktiviti masa ramadhan yang best la masa dulu2 gi pasar ramadhan kat UTM, masa tu pegi tak beli sangat pun, gi usha awek2 je. hoho