10 October 2007

Saya Mahu Membenci Awak......

Awak...
Sedar tak, dah lima tahun kita berkenalan,
Lama kan,
Awak selalu beria untuk bertemu,
Tapi, cuma sekali je kita bersua.
Saya tak kisah,
Sebab saya yakin kita akan jumpa lagi.

Cuma saya terkilan,
Awak main-mainkan perasaan saya,
Awak kata cintakan saya,
Tapi, awak kahwin dengan yang lain.

Saya pernah tanya,
Tapi awak kata,
Awak tiada teman istimewa,
Cuma yang ada teman berbicara,
Sekadar pergi dan makan bersama.

Kejamnya awak,
Terang-terang awak bohongi saya,
Awak ingat, saya ni anak patung ke,
Layan saya seperti tiada perasaan.

Saya menangis awak,
Cuma tiada air mata,
Saya pendam semuanya dalam hati,
Supaya tiada yang tahu saya huk~ huk~ sedey nyer...

Saat ini, saya cuba keraskan hati saya,
Menyepikan perasaan rindu terhadap awak,
Memujuk hati untuk melupakan awak.
Tapi masih lagi tidak berjaya.

Hati saya degil sangat,
Masih ingin melagukan rindu,
Berharap dapat bercinta dengan awak,
Walaupun awak bakal menjadi isteri orang.

Awak pun,
Degil macam hati saya,
Masih lagi ingin beri harapan,
Masih katakan sayang dan rindu,
Dan mahu terus mencintai saya.
Awak kata,
Kita akan bersama nanti.

Awak...
Jika cinta itu tulus,
Temani saya di sini,
Saya terlalu berharap,
Semuanya kembali baik,
Awak dan saya dapat bersatu,
Dalam ikatan suci.

Awak...
Jika cinta itu nista,
Ajar saya membenci awak,
Saya mahu membenci awak,
Hanya dengan benci,
Saya akan berhenti mencintai awak.

Kredit to Hydolarc

No comments: