02 April 2008

Takkan guna lagi khidmat ABX Xpress

Pukul 8.30am aku turun dari rumah,dengan baju barunya.Al-maklumlah baju sponser.Baju kemeja,lengan panjang and warna biru muda cair. Nampak nice dan nampak innocent pulak bila aku pakai.Haha...Sampai sahaja kat Redland cawangan Kota Bharu,seperti biasa laa,kena tunggu boss dia.Tunggu dekat 2jam jugak laa.Aku ingatkan owerner sendiri yang interview atau ada beberapa orang yang aku kenal dlm Redland akan interview,tapi orang lain.Nasib baik lah tidak kenal...kalau kenal cam tak best pulak kalau di interview dengan orang yang sudah kenal. Kalau tak silap aku,aku di interview tak sampai pun dlm setengah jam.Sebab takde pengalaman berkerja,so tidak ada apa yang hendak diborakan laa.So dia tengok-tengok sijil aku dan tanya 2 soalan sahaja.Kemudia dia cakap,akan hubungi aku kemudian.Hehe

Lepas interview tu,aku pergi pulak ke Pejabat ABX Express,bertanyakan tentang surat yang aku kirim untuk Pn. Rabitah.Dalam surat itu mengandungi 35% markah Latihan Industri aku,sebab Pn. Rabitah tidak terima surat dari aku.So aku pergilah pejabat ABX tu,tanya status surat aku tu sudah sampai atau betul. Aku memang betul-betul hampa dengan jawapan worker ABX Express nie. Dia cakap surat itu sudah sampai,sampai ke alamat yang aku tulis,kemudian aku bertanya lebih lanjut,

Aku: Company u tidak information dari orang menerima surat itu?
ABX Xpress: Surat itu sampai ke receptionist dan kami tidak mengambil apa-apa info tentang penerima.

Pergh,dlm hati aku,bertanya,kenapa bodoh sangat jawapan dan cara berkerja org2 ABX nie. Cam nak lepas tangan sahaja. Aku tulis alamat itu ke Fakulti Kejuruteraan,tp fakulti kejuruteraan mana ada receptionist...worker igt aku bodoh ke apa.Kalau cam nie laa,baik aku pos laju Malaysia jek.Diaorang ada jugak detail si penerima.Kalau tahu nama penerima senanglah kerja.Tak perlu aku kata system ABX Xpress bodoh.Lepas ini I will never ever using ABX Xpress.

Selepas gi pejabat,aku pergi office JKR dengan harapan kejap nak minta signiture Ketua Penolong Pengarah(Jalan Persekutuan), malangnya dia ada meeting lah.1-2/April...so aku terpaksa laa datang pada hari khamis.Minggu depan sudah nak hantar report Latihan Industry.

3 comments:

fjrow said...

ape punya service la ABX ni...
relax bro...ako skang ngah xsabo nak habiskan bachelor ni...xsabo nak pegang duit banyak2

ZuL said...

seb baik kelmarin Pn. Rabitah(Academic Supervisor) aku ckp surat tu dh sampai kerumah dia.ada org hantar ke rumah dia...demmit....bangang tul ABX nie..klu dia bg kat budak2 cm mna...tak ke nanya aku...system delivery cm pakai binatang jek

Unknown said...

betul lah quite hampeh.. parcel aku antor isnin lepas tak sampai2 lagi, ini dah ari khamis. @%^$#@@ abx nih.

call sana sini, diorang kata tak jumpa adres. tp nape tak telefon aku kalau telefon penerima tak dapat kan??? kalau tak apa pekdahnya taruk both phone number kat situ, cit. atau mmg saje nak simpan brg org buat pekasam ker.....????!!!!