15 December 2008

Apa benda nie?

Hari Khamis minggu lepas,aku pergi laa site pasal ada sembahyang hajat sempena permulaan projek Klinik Kesihatan 3, kemudian aku ada kenal laa dengan pekerja boss aku. Dia ada promote aku satu benda... aku nak korang teka apa benda nie....


Ia ialah diperbuat daripada kayu .......... . Cara nak pakai? kita minum airnya. Taruh air dalam cup kayu tu,tak kisah laa air masak @ air panas @ air sejuk ke, tinggal dalam 15minit,kemudian minum...

Aku pernah merasa...pergh,pahit gila babas. Mula time aku try letak lidah kt cup tak rasa sangat pahit,pasal yg tukang jual tu cakap, pahit...tp aku try letak lidah tak pahit pn...terasa cam kena tipu jek. Apapn aku beli gak pasal dia tu pekerja @ tukang kebun boss aku. Klu dia tipu aku,senang jek nak cari,pi umah big boss,claim balik duit.

So semalam aku try...taruh air suam,pastu terus aku minum cm air masak...skali pahit giler...lagi pahit dari ubat2 yang pernah aku makan...Cikang,betul lah dia tu cakap. Tak tipu,memang pahit.

Katanya khasiat kayu nie,leh kempiskan perut,ubati sengal2 urat dan macam lagi2. Aku beli ng dia dalam RM12 n mengikut statement dia,kalau beli kat kedai2 diaorang akan jual dalam Rm25-RM30..mahal gak. Katanya jugak, barang nie di import dari indonesia tapi diambil dari Johor

Cuba korang teka,cup ini diperbuat dari kayu apa...huhu

2 comments:

medea dayana said...

ok xnk teka da
so jwpan nye? :p

ZuL said...

teka laa... siap ada org nak order lagi tu... aku pn xtau ada org nak kayu nih